Boşanma Avukatı

Boşanma avukatı,  Aile Hukuku içinde yer alan evliliği sonlandırma ile ilgili davalarda savunma ve danışmanlık hizmeti veren avukat olarak nitelendirilebilir.  Türk kanunları içinde boşanma avukatı özel bir avukatlık dalı değildir. Aile Hukuku davaları kapsamında boşanma davalarınızda sizlere destek veriyoruz.

Aile Hukuku, Medeni Hukuk kavramının alt dalıdır. Bu kapsamda nafaka davası, malların paylaşılması, velayet hakkı, boşanma gibi birçok konuda boşanma avukatı ile çalışabilirsiniz.  Boşanma davaları çiftler için çok zorlu bir süreçtir.  Dava süreci boyunca her iki taraf da belirli isteklere sahip olabilir.

Yasal mecrada istediklerinizi alabilmek için profesyonel bir boşanma avukatına başvurmalısınız.  Velayet davası, mal paylaşımı gibi anlaşmazlıklar bulunuyorsa mutlaka boşanma sürecinin lehinize sonuçlanabilmesi için bir uzmandan destek almalısınız.  Büromuz bünyesinde görev yapan avukatlar boşanma davalarında hem danışmanlık hem de temsilcilik hizmeti vermektedir.

Boşanma Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Aile Hukuku içinde yer alan tüm konular için boşanma avukatı desteği alabilirsiniz.  Bu alanda bakılan davalar şu şekildedir;

Anlaşmalı ya da Çekişmeli Boşanma Davaları:  Boşanma davası taraflar arasında anlaşmalı olarak yapılabileceği gibi anlaşmazlık olması durumunda çekişmeli ilerler. İki durumda da boşanma avukatına ihtiyaç duyulabilir.

Mal Paylaşımı Davaları: Boşanma davalarında mal paylaşımında haksızlığa uğramamak ve taleplerinizi alabilmek için boşanmada mal paylaşımı davaları için büromuzdan destek alabilirsiniz.

Evlilik Sözleşmesi Oluşturma:  Boşanma avukatları evlilik yapmadan önce evlilik sözleşmesi hazırlamada, evlilik sözleşmesini yorumlamada destek vermektedir. Ayrıca evlilik sözleşmesinin sonlandırılması konusunda da boşanma avukatıyla çalışabilirsiniz.

Evlilik Öncesi Mal Rejimi Sözleşmeleri: Evlilik gerçekleşmeden evvel mal rejimine yönelik sözleşmeler yapılabilir. Sözleşmelerin profesyonel bir bakış açısıyla yapılması için avukatlarımızdan danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

Maddi ve Manevi Tazminat Davaları:  Evliliğin sonlandırılmasının sebebi taraflardan birini fiziksel veya psikolojik olarak zarar görmesiyse maddi ya da manevi tazminat davası açılabilir. Tazminat davalarında boşanma avukatı yol gösterici olacaktır.

Velayet Davaları: Çocuk sahibi olan çiftler boşanma sırasında çocuğun velayeti konusunda anlaşamayabilir.  Bu durumda çocuğun velayetini alabilmek için deneyimli avukatlarımızdan destek alabilirsiniz.

Nafaka Davaları:  Boşanma sürecinde nafaka talepleri, nafaka bedeli belirleme gibi konular yorucu olabiliyor. Nafaka konusunda yaşanan uyuşmazlıklarda taraflar ellerini güçlendirmek için profesyonel boşanma avukatlarımızdan destek alabilirler.

Aile Korunması Kanunu Kapsamında Tedbirler:  Ailenin korunmasıyla ilgili Aile Korunması Kanunu kapsamında bazı tedbirler alınabilir. Tedbirlerin uygulanması, takip edilmesi ve tedbirlere uyulmaması durumunda yapılacak yaptırımların uygulanması ve bu yönde kararların alınması sürecinde boşanma avukatlarımız temsilcilik ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

Boşanma Avukatı Nasıl Çalışır?

Aile Hukuku kapsamına giren davalar ve uyuşmazlıklarda sosyal ve ekonomik boyut da bulunur. Boşanma davalarında çocukların psikolojik durumu ve niteliklerine dikkat ederek en doğru çözüm yolu bulunur. Boşanma avukatlarımız temsil ettiğimiz tarafı dinliyor ve taleplerinizi yerine getirebilecek gerekli adımları atıyor.

Boşanma avukatı olarak tarafların talepleri dışında bir uzlaşma yöntemi de deneme yoluna gidiyoruz. Dava sürecinin uzamadan talepleriniz doğrultusunda bir anlaşma yapılması size hem zamandan hem de maddiyat açısından tasarruf sağlayacaktır.

Boşanma davalarınızda sürecin sizi yormaması adına profesyonel danışmanlık ve temsil hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz. Boşanma davasının açılması sürecinde hazırlık evrelerini sizin adınıza yürütüyoruz. Davanın takibini yapıyor ve davanın en kısa sürede sağlıklı bir şekilde sonuçlanması adına çalışıyoruz.

Boşanma davalarında Aile Hukuku ve mal paylaşımı kapsamına giren her türlü uyuşmazlıklarda dava dışı yollar konusunda hizmet veriyoruz. Dava öncesinde ya da dava sürecinde tarafları bir araya getirme şansımız bulunuyor. Davada tarafların yıpranmaması adına sağlıklı iletişim kurabileceğiniz bir ortam yaratmaya çalışıyoruz. Bu süreci resmi bir arabuluculuk hizmeti olarak nitelendirmek yanlış olacaktır.

Boşanma Avukatı Ücretleri

Boşanma avukatı ücretleri Resmi Gazetede yayımlanan alt limitlere göre belirlenmektedir. Boşanma avukatları belirlenen en düşük ücreti almakla yükümlüdür. Ancak davanın seyrine ve durumuna göre avukatlık ücretleri değişebilir. Bu yüzden danışmanlık ve temsil ücretleri için fiyat teklifi almak adına bizimle görüşebilirsiniz.

Boşanma avukat ücretleri; boşanma sürecinin genel durumu, mevcut uyuşmazlığın karmaşıklığı, dava açma süreci, davanın ne kadar süreceği, davanın türü gibi birçok unsura göre değişmektedir. Boşanma avukatı olarak avukatlık ücretlerinin ödeneceği zaman ve ödeme şekli konusunda sizinle yaptığımız görüşme sonucunda belirleme yapıyoruz.  Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.