Aile Hukuku Avukatı

Alie hukuku avukatı, Aile Hukuku kapsamına giren davalarda hizmet veren kişidir. Aile Hukuku Türk Medeni Kanunu alt dalıdır.  Bu kanun evlilik kanunu, hısımlık ve vesayet olarak üç farklı başlık altında toplanmaktadır.

Bir ailede ortaya çıkan anlaşmazlıkları ve genel olarak boşanma sürecindeki tüm süreçte aile hukuku avukatlarımızdan temsil ve danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Aile Hukuku alanında değerlendirilen tüm iş ve işlemlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve hızlı şekilde sonuçlanması için aile hukuku avukatlarımız devreye girmektedir.

Aile Hukuku kapsamında geniş bir çalışma alanı vardır.  Bu alan tarafların nişanlanmasından evliliğin sona ermesine kadar olan tüm süreçlerini kapsamaktadır. Ayrıca evlilikten sonra boşanma davaları, nafaka davaları, velayet davaları gibi birçok konuda aile avukatlarına başvurulur.

Aile Hukuku evlat edinme davaları alanında da çalışır. Ayrıca babalık davaları, soy bağının reddedilmesi davaları gibi alanlar da bu kapsamdadır.  Aile bireyleri arasında korunma talebi, uzaklaştırma kararları da aile hukuku avukatlarımızın çalışma alanına giren önemli konulardır. Bu alanlara giren tüm konularda deneyimli avukatlarımızdan destek almak için büromuza başvurabilirsiniz.

Aile Hukuku Davaları Nelerdir?

Aile Hukuku konusunda yürütülen tüm davalara bakmaya yetkili merci Aile Mahkemeleridir.

Aile hukuku davaları genel olarak şu şekildedir;

• Boşanma davaları
  • Boşanma protokolünün uygulanması davaları
  • Evliliğin iptal davaları
  • Yaş küçüklüğü, kısıtlılık gibi durumlarda evliliğe izin davaları
  • Boşanan kadınlarda eşinin soyadını kullanmaya izin davaları
  • Boşanan kadınların bekleme süresinin kaldırılması davaları
  • Nafaka davaları
  • Velayet davaları, velayet değişikliği davaları ve velayet iptali davaları
  • Boşanmada mal paylaşımı davaları
  • Aileye ait malların korunma davaları
  • Aile soyadının değiştirilmesi davaları
  • Soy bağı itiraz ve iptal davaları, soy bağı reddi davaları
  • Babalık davaları
  • Evlat edinme ve evlatlık ilişkisi kaldırmaya yönelik davalar
  • Nişan davaları (Maddi ve manevi tazminat davaları)
  • Terk ihtarı gönderme süreci
  • Vesayet davaları
  • Kadınlar ve çocuklarda şiddetin engellenmesine yönelik tedbir kararı davaları aile hukuku avukatının çalışma alanına girer.

Aile Mahkemesine Başvuru Nasıl Yapılır?

Aile Mahkemesi başvurusu için kişinin dilekçe yazması gerekiyor. Avukatlarımız dilekçe yazımı, davanın açılması, davanın takip edilmesi sürecinde danışmanlık ve temsil hizmeti vermektedir. Aile hukuku davalarında hak kaybı ve mağduriyet yaşamamak adına avukatlarımızdan destek alabilirsiniz.

Mevcut usul ve esaslara uygun olarak hazırlanan dilekçe kişinin bulunduğu yerdeki yetkili aile mahkemesine verilerek dava süreci başlatılabilir. Aile Mahkemeleri uyuşmazlıklarda dava esasına girmeden evvel taraflı sulh daveti yapacaktır.  Taraflar sulhu kabul etmediğinde dava esası devreye girer.

Bilinçsizce aile mahkemelerine yapılan başvurularda Aile Mahkemesi görevli olmaması durumunda görevsizlik kararı verilir. Bu durumda dava dosyası resen görevli mahkemeye gönderilmez. Bunun için davacının konu ile ilgili yetkili mahkemeye başvuru yapması gerekir. Bu süreçte bir sorun yaşamamak adına aile avukatlarımızdan danışmanlık desteği alabilirsiniz.

Aile Hukukunda Avukatın Rolü

Aile Hukuku alanına giren konular kişiler için hem maddi hem de manevi olarak yorucu süreçlerdir. Bu süreçte kişiler psikolojik olarak yıpranır.  Aile Hukuku davalarında kişilerin avukat tutma zorunluluğu yoktur. Ancak bu süreçte alınacak kararlar hayatı etkilediği için profesyonel destek almak hak kaybına uğramanıza engel olacaktır.

Velayet davaları, boşanma davaları, mal paylaşım davaları gibi birçok konuda talep ettiğiniz konularda hakkınızı koyabilmek için güçlü bir savunma hazırlamanız esastır. Bu yüzden aile hukuku avukatı ile çalışmanız doğru olacaktır. Aile avukatlarının özellikle boşanma davasında taraf olan tanıklara doğrudan soru sorma hakkı da bulunur. Bu yüzden aile davalarında lehinize olan durumları ortaya çıkarmak adına avukatlarımızdan destek almanız önemlidir.

Aile Hukuku Avukatı Ücretleri

Aile hukuku avukatı ücretleri tamamen tarafların özgür iradesine göre belirlenir. Davanın niteliği, davaya avukatlar tarafından harcanacak emek ve zaman, davanın görüleceği şehir gibi tüm konular ücretlerin belirlenme sürecinde etkilidir.

Uzun sürecek aile davalarında ücretler daha yüksek olacaktır.  Ayrıca tarafların alacağı hizmetin niteliği de ücretlerde etkilidir. Aile Hukuku konusunda avukatlarımızdan dava takibi, temsil ve danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Ücretler konusunda net bir tutar öğrenebilmek için büromuzla iletişime geçmeniz sağlıklı olacaktır.

Ülkemiz şartlarında Aile Hukuku kapsamına giren davalar 6 aydan 24 aya kadar farklı sürelerde tamamlanmaktadır. Davanın zorluğu, tarafların durumu, davaya katılma, mahkemenin yoğunluğu gibi birçok unsur dava sonuçlanma sürecini etkiler.